خريد تور لحظه آخري راتا بلاگ خريد تور لحظه آخري راتا بلاگ .

خريد تور لحظه آخري راتا بلاگ

معرفي مسجد سليمانيه استانبول

توريست هاي گرامي ميتوانند براي دريافت اطلاعات بيشتر در مورد خريد تور استانبول و تور ارزان استانبول با آژانس هواپيمايي ما تماس بگيرند و كارشناسان تور استانبول شما را راهنمايي خواهند كرد. در ادامه مطلب با معرفي مسجد سليمانيه استانبول همراه باشيد.

نمي‎توان كتمان كرد خريد تور استانبول يكي از شهرهاي گردشگري به شمار مي‎رود كه بسياري از تاريخ‎دوستان و افرادي كه به بازديد از اماكن تاريخي علاقه دارند را به خوبي راضي نگه‎ مي‎دارد. سلطان سليمان يكي از پادشاهان عثماني بوده است كه سلطان سليم اول محسوب مي‎شود. علاقه‎ي فراوان اين پادشاه به كشورگشايي زبانزد بوده است و در اين زمينه تلاش‎هاي بسياري داشته است. همسر او كه به خرم سلطان مشهور است يكي از مشهورترين زنان عثماني محسوب مي‎شود كه اصالت او به كشور لهستان بر مي‎گردد. اين زن يكي از زناني است كه در تاريخ عثماني بسيار اثرگذار بوده است. سلطان سليمان در طول مدت حكومت خود در سراسر تركيه مساجد زيادي بنا كرده است كه همگي امروزه از ديدني‎هاي اين كشور، به خصوص استانبول به شمار مي‎روند. يكي از مهم‎ترين اين يادگارهاي بر جا مانده از آن دوره مسجد سليمانيه‎ي تور استانبول است چون باشد اشاره داشت مقبره‎ي سلطان سليمان ، همسر ، مادر و خواهرش و نيز آرامگاه‌هاي سليمان دوم و احمد دوم در باغ پشت اين مسجد واقع شده است.

 

معرفي مسجد سليمانيه استانبول

مسجد سليمانيه خريد تور استانبول يكي از مهم‎ترين مساجد تركيه است كه به يكي از اماكن ديدني اين شهر تبديل شده است. ساخت اين مسجد از بناهاي گوناگون تشكيل شده از جمله مقبره‎ي سليمان و همسرش. اين مسجد باشكوه در خريد تور استانبول ارزان داراي بارگاهي با ستون‎هايي از سنگ سماق، گرانيت و مرمر است. در چهار طرف آن نيز چهار مناره‎ي بزرگ به چشم مي‎خورد كه نشانه‎‎اي براي چهارمين حاكم استانبول بودن سليمان به شمار مي‎روند و هم‎چنين ده بالكن نيز به نشانه‎ي دهمين سلطان عثماني بودن سلطان سليمان ديده مي‎شود. در درون مسجد، اطاق مربعي شكل بزرگي به چشم مي‎خورد كه داراي يك گنبد داراي ارتفاع ۴۷ متر يو ضخامتي برابر ۲۷٫۵ متر است. افرادي كه وارد اين مسجد مي‎شوند مي‎توانند نور زيباي خورشيد را مشاهده كنند كه از بين پنجره‎هاي رنگين دوست‎داشتني اين محل به داخل مي‎تابد. محراب اين مسجد به همراه منبر آن از سنگ مرمر ساخته شده و در اطراف آن كتيبه‎ي خطي متعددي به نوشته‎ي قلم خطاطان مشهور عثماني به چشم مي‎‎خورد.

مسجد سليمانيه استانبول را مي‎توان جزو مساجدي دانست كه تصميم يك شاه در ساخت آن نقش داشته است. سبك معماري آن نظير ساير كارهاي سنان و معماران دوران عثماني تركيبي از معماري بيزانسي و اسلامي به شمار مي‎رود. طبق رسمي كه در آن دوره ديده مي‎شود در مجاورت مسجد ساختمان‎هايي نظير مدرسه، حمام، كتابخانه، كاروانسرا، بيمارستان و آشپزخانه‎ي عمومي ديده مي‎شود. اين ساختمان‎هاي كناري مسجد را “كليه مسجد” (در زبان تركي عثماني “جامي كوليه‎سي”) مي‎نامند.

بايد اشاره داشت كه مسجد سليمانيه بزرگترين مسجدي است كه شما با خريد تور استانبول ميبينيد. شروع ساخت اين مسجد مجلل از سال ۱۵۵۰ بوده كه به مدت ۷ سال طول كشيده و در سال ۱۵۵۷ اين فرايند تمام شده است. چند سال بعد از اين تاريخ ساخت ساير ساختمان‎ها به پايان رسيده است. تمامي سطح اين مسجد با سجاده‎هاي قرمز رنگي پوشانده شده كه به سمت جنوب (قبله) قرار دارند. مقبره‎ي شاه مذكور با كاشي‎هاي بسيار زيبايي تزئين شده است. بايد گفت كه مقبره‎ي معمار بزرگ “سينان” نيز در همين مسجد واقع شده است. براي خريد تور ارزان استانبول با كارشناسان ما تماس بگيريد.

معرفي مسجد سليمانيه استانبول


برچسب: تور استانبول، خريد تور، خريد تور ارزان، خريد تور استانبول، تور ارزان استانبول، خريد تور لحظه آخر، تور لحظه آخر استانبول،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۵ساعت: ۰۳:۳۶:۱۷ توسط:ادمين موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :