خريد تور لحظه آخري راتا بلاگ خريد تور لحظه آخري راتا بلاگ .

خريد تور لحظه آخري راتا بلاگ

ديدني‎ هاي استانبول قسمت اول

گردشگر هاي عزيزي كه تمايل به سفر به استانبول را دارند جهت دريافت اطلاعات مربوط به خريد تور استانبول ميتوانيد با كارشناسان بخش خريد تور ارزان استانبول تماس بگيريد و اطلاعات لازم را دريافت نمايند.

 

استانبول فارغ از اين‎كه اسم آن با خريد و مد گره خورده است مي‎تواند با داشتن ديدني‎هاي مختلف نيز گردشگران زيادي را به خود جلب كند. براي تجربه‎ي يك سفر كوتاه و نسبتا با هزينه‎ي كم يا حتي زميني، جايي بهتر از خريد تور استانبول پيدا نمي‎شود، شهري كه بين آسيا و اروپا واقع شده است و مملو از ديدني‌ها و تفريحات رنگارنگ؛ قصر‌ها و مسجد‌هاي عثماني تا كليسا‌هاي رومي و از جنگل و جزيره و دريا تا حمام‌هاي تاريخي است. از نظر مسافران محبوب‌ترين ديدني‌هاي استانبول را كاخ‌ها، مسجدها، كليساها و قصرهايي تشكيل داده‎اند كه سابقه‎ي آن‎ها به دوران امپراطوري رومي‌ها، بيزانس و عثماني‌ها بر مي‎گردد. عنوان يكي از معروف‎ترين ديدني‌هاي استانبول با مسجد سلطان احمد به خود اختصاص داده است كه با داشتن معماري زيبا و شش عدد مناره‌ي آبي رنگ خود در بين عموم به اسم مسجد آبي شناخته مي‎شود. در مقابل مسجد سلطان‌احمد، موزه‌ تماشايي ايا صوفيه به چشم مي‎خود كه سرسراي وسيعش، دنيايي از فرهنگ و هنر اسلامي خريد تور تركيه را يادآوري و ميزباني مي‎كند. در بالاي منطقه‌ي سلطان‌احمد و در مجاورت با منطقه‎ي شاخ طلايي، مدخلي كه قسمت قديمي و جديد اين شهر را از هم مجزا مي‎كند، كاخ توپكاپي ديده مي‎شود كه موضوع فيلم‎هاي زيادي بوده و نزديك به چهارصد سال مركز سلاطين عثماني به شمار مي‎رفته است و امروزه با مجموعه‎اي بي‎همتا از چيني‌ها، جواهرات، لباس‌ها و تخت‌هاي طلاكوب عثماني يكي از ديدني‎هاي حتمي اين شهر به شمار مي‎رود و چشم‌اندازي زيبا به تنگه‌ي بسفر دارد، همان تنگه‎اي كه ربط دهنده‎ي درياي سياه و مرمره است و باعث تقسيم پايتخت تركيه را بين آسيا و اروپا شده است. كاخ دولما باغچه نيز در ساحل تنگه‌ بسفر به چشم مي‎خورد.

موزه اياصوفيه

موزه اياصوفيه

اياصوفيه با داشتن يك معماري شگفت‎انگيز به مدت يك هزاره كليساي پر‌افتخار امپراتوري روم شرقي به شمار مي‎رفت و در قرن پانزدهم ميلادي به وسيله‎ي  معمار شهير عثماني، سينان، به مسجدي با‌شكوه تبديل شد، اين مسجد داراي گنبدي بزرگ به ارتفاع ۵۶ متر  است و در معماري داخلي آن ۳۰ ميليون كاشي طلا استفاده شده است. اين روزها هم اين مسجد و هم اين موزه يكي از محبوب‎ترين ديدني‎هاي استانبول در پيش چشم گردشگران هستند. نمي‎توان حس و حالي كه اين محل دارد را شرح داد، شكوه امپراتوري بيزانس و عثماني با هم تركيب شده‎‎اند تا بنايي عجيب شكل بگيرد. اياصوفيه در حال حاضر موزه‎ي هنر‌هاي اسلامي و مسيحي با نمونه‌هاي خيره‌كننده از موزاييك‌هاي بيزانسي محسوب مي‎شود.

مسجد آبي

مسجد آبي

كسي نيست كه با مسجد آبي در استانبول آشنا نباشد، يكي از معروف‌ترين ديدني‌هاي استانبول با داشتن شهرتي به رنگ آبي، مسجدي با قدمت ۴۰۰ ساله كه خود ترك‌ها آن را مسجد سلطان احمد مي‌نامند، ولي در بين توريست‎ها با نام مسجد آبي مشهور شده است كه علت آن كاشي‌كاري‌هاي به رنگ آبي‎اش و هم روايتي قديمي از قايق‌رانان درياي مرمره است كه انعكاس رنگ آبي دريا روي ديوار‌هاي مسجد آن‎ها را شگفت زده مي‎كرده است. اين مسجد را مي‎توان شاهكار آقا ‌محمدِ معمار دانست و فرآيند ساخت آن به مدت هفت سال طول كشيده و شش مناره‌ باريك آن از تعداد زيادي از نقاط شهر ديده مي‎شود.

مسجد سليمانيه

مسجد سليمانيه

بدون شك مسجد سليمانيه شاهكاري از معمار سينان براي سلطان سليمان به شمار مي‎رود كه امروزه عنوان يكي از اصلي‌ترين ديدني‌هاي استانبول را نيز به خود اختصاص داده است، اين مسجد بزرگترين مسجد استانبول محسوب مي‎شود كه ساخت آن در قرن ۱۶ ميلادي بوده و با داشتن چهار مناره بالاي شاخ طلايي واقع مي‎شود.  مقبره‌ سلطان، همسرش خرم و معمار سينان هم در محوطه‌ مسجد به چشم مي‎خورند. اين بناي شاهانه با وجود داشتن تزئينات اندك، همچنان شباهت‌هاي زيادي به اياصوفيه دارد، بناي ديگري كه توسط همين معمار ساخته شده است.با خريد تور ارزان تركيه ميتوانيد از اين مكان نيز ديدن نماييد. در درون مسجد، اطاق مربعي شكل بزرگي به چشم مي‎خورد كه داراي يك گنبد داراي ارتفاع ۴۷ متر يو ضخامتي برابر ۲۷٫۵ متر است. افرادي كه وارد اين مسجد مي‎شوند مي‎توانند نور زيباي خورشيد را مشاهده كنند كه از بين پنجره‎هاي رنگين دوست‎داشتني اين محل به داخل مي‎تابد. محراب اين مسجد به همراه منبر آن از سنگ مرمر ساخته شده و در اطراف آن كتيبه‎ي خطي متعددي به نوشته‎ي قلم خطاطان مشهور عثماني به چشم مي‎‎خورد.

طبق رسمي كه در آن دوره ديده مي‎شود در مجاورت مسجد ساختمان‎هايي نظير مدرسه، حمام، كتابخانه، كاروانسرا، بيمارستان و آشپزخانه‎ي عمومي ديده مي‎شود. اين ساختمان‎هاي كناري مسجد را “كليه مسجد” (در زبان تركي عثماني “جامي كوليه‎سي”) مي‎نامند.

قصر توپكاپي

قصر توپكاپي

اولين كاخ عثماني كه قدمت ساخت آن به قرن ۱۵ ميلادي بر مي‎گردد و از آن تاريخ به بعد شايد بيشتر از هر قصر ديگري دنيايي را رمز و قصه را در خود ديده است، سليم مست كه پس از ميخوارگي بيش از حد شراب غرق شد، ابراهيم ديوانه كه پس از تحمل ۲۲ سال زندان به جنون مبتلا شد و الكسانداراي روس يا خرم سلطان، برده‌اي كه به عنوان ملكه‎ي قدرتمند عثماني شناخته مي‎شود. . اين قصر اسرارآميز در مكان تلاقي تنگه‌ بسفر، گلدن هورن و درياي مرمره واقع شده است و به مدت ۴۰۰ سال ضربان قلب امپراتوري عثماني با آن بوده است. توپكاپي با داشتن جواهرات، لباس‌ها و تخت‌هاي طلاكوب متعدد يكي از محبوب‌ترين ديدني‌هاي استانبول به شمار مي‎رود و حداقل ۳ ساعت از وقت شما به آن اختصاص خواهد يافت. اگر كمبود وقت داريد، اولويت شما حرمسرا و خزانه باشد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد خريد تور استانبول , تور ارزان شهريور استانبول , خريد تور مهر ۹۵ استانبول , تور استانبول تابستان , تور استانبول ارزان ميتوانيد با كارشناسان ما در آژانس هواپيمايي هماهنگ نماييد.

ديدني‎ هاي استانبول قسمت اول


برچسب: تور استانبول، خريد تور، خريد تور ارزان، خريد تور استانبول، تور ارزان استانبول، خريد تور لحظه آخر، تور لحظه آخر استانبول،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۵ساعت: ۰۳:۵۰:۵۸ توسط:ادمين موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :