خريد تور لحظه آخري راتا بلاگ خريد تور لحظه آخري راتا بلاگ .

خريد تور لحظه آخري راتا بلاگ

معرفي محله‎هاي تازه و قديمي استانبول

توريست هاي عزيز جهت دريافت اطلاعات مربوط به خريد تور استانبول ميتوانيد با كارشناسان بخش خريد تور ارزان استانبول تماس بگيريد.

 

تور استانبول، براي دوست‎داران شكوه تاريخي و گردشگراني كه از مشاهده‎ي مناظر زيبا و تجربه‎ي بازارهاي رنگارنگ و مختلف لذت مي‌برند، شهري فريبنده و تماشايي به شمار مي‎رود. اگر به صد سال پيش برگرديم، خريد تور ارزان استانبول شرقي‌ترين شهري به شمار مي‎رفت كه گردشگران غربي آن را مقصد سفر خود مي‎دانستند يعني آخرين ايستگاه قطار سريع‌السير شرق، محلي كه آن‎ها مي‎توانستند جرعه‌اي از چاي ارل‌گري را در هتل لوكس پرا پالاس (Pera Palace) با تمام حس چشايي خود حس، مزه مزه كنند و لذت ببرند، از گرندبازار، قالي‌هاي ابريشمي بخرند و از آب گرم حمام و هتلي راحت براي استراحت بهره ببرند. اين شهر آخرين نقطه‎ي برخورد مسيحيان دنيا با مسلمانان بود: شهري مملو از آرامش و متمدن كه جمعيتي كمتر از يك ميليون نفر را در خود جا داده بود.

ولي امروزه اين تور استانبول دوست‎داشتني حدود ۲۰ ميليون نفر جمعيت دارد در خيابان‌هاي باريك و راه‌هاي آبي شهر، با استفاده از وسايل نقليه‎ي مختلف از قايق و قطار گرفته تا تاكسي و كشتي تردد مي‎كنند و از ساختمان‌هاي بلند و مدرن به بناهاي قديمي مي‎روند. هر قشري از مسلمان گرفته تا مسيحي در كنار يكديگر با پوشيدن لباس‎هاي سنتي و مدرن در كنار هم قدم مي‎زنند و چشم‎اندازي بي‎نظير به پايتخت فرهنگي سال ۲۰۱۲ اروپا مي‎دهند تا هم‎چنان اين شهر يكي از مقاصد توريستي مهم دنيا، به ويژه براي ايرانيان باشد.

محله‎هاي تازه و قديمي استانبول

در خارج از بازار بزرگ تور ارزان استانبول ، مرداني با قامت خميده و كوله‌هاي بار ديده مي‎شوند كه روزانه تردد مي‎كنند. كشاورزان با كلاه‌هايي به رنگ‎هاي مختلف، ميوه‌ها و سبزي‌هاي تازه و معطر خود را روي گاري‌هاي كوچك براي خريد مي‎آورند. زير طاق خميده و گچ‌كاري‌شده‌ي بازار مصري‌ها، مرداني با كلاه‌هاي بلوطي رنگ، ادويه‌جات معطر ديده مي‎شوند كه در ترازوهاي برنجي خود كه يادگاري از زمان اجدادشان است، اندازه مي‌گيرند. به دنبال غروب آفتاب و پيچيدن صداي دلنشين اذان در هواي گرم بعدازظهر، مشتاقان عبادت به سمت وضوخانه مي‎روند تا وضو بگيرند و براي اقامه‎ي نماز مغرب آماده و روانه‎ي مسجد شوند.

معناي اين گفته‎ها اين نيست كه استانبول هم‎چنان طبق سنت‎ها و يادگارهاي به جا مانده از قديم رفتار مي‎كند. كافي است پس از تاريك شدن هوا به طرف محله‎هاي شلوغ و پرهياهو برويد و بوي خوش تبلور زندگي رنگارنگ و شلوغ شبانه‌ي شهر را مشاهده كنيد. در دهه‎ي هشتاد ميلادي تعداد هتل‎هاي پنج‌ستاره‌ي شهر به تعداد اندكي بود و مهمانان در رستوران‎ها با منوهاي تكراري و محدودي روبرو مي‎شدند، ولي امروز فراتر از ۲۰ هتل بسيار لوكس و صدها هتل با كيفيت‌هاي مختلف طبق هر سليقه و هزينه‎اي در سراسر استانبول ساخته و به چشم مي‎خورند.

تور ارزان استانبول داراي محله‎هاي زيادي است كه هر كدام با حال و هواي به خصوص خود، بسيار ديدني و جذاب به شمار مي‎روند. شهر دو طرف تنگه‌ي بسفر به دو قسمت اروپايي و آسيايي تقسيم مي‌شود. قسمت اروپايي، بافت كهنسال استانبول را در بر مي‎گيرد و محبوب گردشگران است. محله‌هاي سلطان‌احمد و تقسيم هم در اين قسمت قرار گرفته‎اند و مملو از گردشگراني هستند كه هدف آن‎ها تماشاي مسجد اياصوفيه و قدم زدن در خيابان استقلال است.

محله‌هايي كه در قسمت اروپايي تور استانبول ديده مي‎شوند

محله‌ي اورتاكوي (Ortaköy) در قسمت اروپايي، در كنار حاشيه‌ي ساحل واقع شده است و انباشته از رستوران‌ها و كافه‌هاي مجاور آب و اسكله و قايق‌هاي تفريحي با امكان پذيرايي از مسافران است. بي‌اوغلو (Beyoğlu) نيز در همين بخش اروپايي به چشم مي‎‎خورد و با خيابان استقلال و كوچه ‌پس ‌كوچه‌هاي تنگ، تو در تو و دوست‌داشتني خود، يكي از شلوغ‌ترين محله‌هاي تور ارزان استانبول محسوب مي‎شود. بي‌اوغلو در ميان هنرمندان از محبوبيت زيادي برخوردار است و  به هنگام غروب، كافه‌ها و رستوران‌هاي محل شلوغ و مملو از جمعيت مي‌شوند. كافه‌هاي ۳۶۰ و ميكلا و نيز هتل مارمارا پرا كه روي سقف‌شان هم جاي نشستن و پذيرايي دارند، با داشتن چشم‌اندازي زيبا به مناره‌هاي قرن چهاردهم و آسمان‌خراش‌هاي قرن بيست و يكمي در كنار هم، طرفدارهاي زيادي براي خود دارند. خيابان چوكور كوما نيز در همين محله واقع شده است؛ خياباني كوچك و با هياهو و تجملات كم كه سمساري‌هايي پر از عتيقه‌جات و ويترين‌هايي خيره‌كننده در آن به چشم مي‎خورند.

بشيكتاش يكي از كهن‎سال‎ترين و شلوغ‎ترين محله‌هاي استانبول از نظر جمعيت است كه در بخش جنوبي تنگه‌ي بسفر و در قسمت اروپايي قرار گرفته است. علاوه بر تردد يكي از مهم‌ترين خطوط اتوبوس‌هاي عمومي و ايستگاه دولموش در بشيكتاش، اين‌ محل داراي يك اسكله‌ي كشتي‌راني نيز است كه كشتي‌ها از آن‌جا به طرف قسمت آسيايي مي‌روند و چند ايستگاه در چند محله‌ي گوناگون دارند.

امين‌اونو، تقريباً تمام قسمت قديمي كه تاريخ آن به دوران بيزانس بر مي‎گردد را در خود جا داده است و تعداد زيادي از بناهاي قديم و معروف استانبول در اين محل به چشم مي‎خورند؛ از كاخ توپكاپي گرفته تا مسجد آبي، مسجد اياصوفيه، مسجد سليمانيه و حتي دو بازار قديمي و معروف خريد تور استانبول يعني گرند بازار و بازار ادويه در اين قسمت قرار دارند.

در پايان بايد اشاره‎اي به توسعه‎ي سريع خريد تور استانبول اشاره كرد كه جاي تعجب هم ندارد، اقتصاد اين شهر روز به روز در حال پيشرفت است. در دهه‎ي ۹۰ ميلادي ميزان سرمايه‌گذاري خارجي در استانبول به سختي فراتر از مرز ۳ ميليارد دلار بوده ولي اين مقدار در سال ۲۰۰۵ به حدود ۱۰ ميليارد دلار افزايش داشت و يك سال بعد حتي دو برابر شد. به دنبال معرفي استانبول به عنوان پايتخت فرهنگي اروپا در سال ۲۰۱۰، اين مقصد گردشگري توانست در دنياي هنر و سرگرمي نيز جايگاه محكمي براي خود به دست آورد.

براي هماهنگي براي خريد تور استانبول , تور ارزان شهريور استانبول , خريد تور مهر ۹۵ استانبول , تور استانبول تابستان , تور استانبول ارزان ميتوانيد با كارشناسان ما در آژانس هواپيمايي هماهنگ نماييد.

معرفي محله‎هاي تازه و قديمي استانبول


برچسب: تور استانبول، خريد تور، خريد تور ارزان، خريد تور استانبول، تور ارزان استانبول، خريد تور لحظه آخر، تور لحظه آخر استانبول،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۵ساعت: ۰۳:۵۰:۱۰ توسط:ادمين موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :