خريد تور لحظه آخري راتا بلاگ خريد تور لحظه آخري راتا بلاگ .

خريد تور لحظه آخري راتا بلاگ

ديدني‎هاي استانبول قسمت دوم

در اين پست ميخواهيم در مورد ديدني‎هاي استانبول قسمت دوم برايتان بگوييم . گردشگر هاي عزيزي كه تمايل به سفر به استانبول را دارند جهت دريافت اطلاعات مربوط به خريد تور استانبول ميتوانيد با كارشناسان بخش خريد تور ارزان استانبول تماس بگيريد و اطلاعات لازم را دريافت نمايند.

در پست قبلي نگاهي به قسمت اول ديدني‎هاي استانبول انداختيم و در اين پست با ادامه‎ي آن‎ها آشنا مي‎شويم.

تنگه بسفر

تنگه بسفر

امكان ندارد كه به تور استانبول برويد و مدت زماني را در تنگه‎ي بسفر قايق‌سواري نكنيد، همان تنگه‎اي كه ربط دهنده‎ي درياي سياه و مرمره است و باعث تقسيم پايتخت تركيه را بين آسيا و اروپا شده است و ديدن آن بر تمامي ديدني‌هاي استانبول مي‎تواند اولويت داشته باشد. شما در اين محل مي‎توانيد ساحل زيباي مرمره، بنا‌هاي تاريخي شهر، مرغان دريايي، ماهيگيران محلي و كشتي‎هاي باري را مشاهده كنيد و تجربه‎اي از استانبول به دور از شلوغي خيابان‎ها و روي آب داشته باشيد، آن‎هم زماني كه يك طرف شما قاره‎ي آسيا و طرف ديگر اروپا قرار گرفته است.

جزاير پرنس

جزاير پرنس

درياي مرمره داراي نه جزيره‌ كوچك و ديدني در اختيار دارد كه به آدالار مشهور هستند كه در زبان تركي به معناي جزيره‎ها است. روزانه كشتي‌هايي به سمت اين جزيره‌ها تردد مي‌كنند و توقف آن‎ها در ۴ عدد از اين جزيره‎ها است. بزرگترين آن‎ها را جزيره‎ي بيوك‌ آدا تشكيل مي‎دهد كه از درون كشتي مي‎توان نماي ويلا‌هاي آن روي شيب تپه‌ها را مشاهده كرد. استفاده از وسايل نقليه‌ موتوري در اين جزيره ممنوع است و رفت و آمد نظير دوران باستان با دوچرخه، درشكه و پاي پياده صورت مي‎گيرد. آدالار يكي از ديدني‌هاي خريد تور استانبول براي گردشگران و ييلاق مردم تور ارزان استانبول است و دوري از شلوغي شهر و خوردن يك خوراك دريايي تازه شايد در ذهن خيلي‎ها براي هميشه ثبت شود.

پارك گلخانه

پارك گلخانه

پارك گلخانه در گويش تركي گلحانه نام دارد، اين پارك در اصل باغ بيروني قصر توپكاپي محسوب مي‎شده است كه تنها اعضاي خانواده سلطنتي اجازه‎ي دسترسي به آن را داشتند ولي امروزه يكي از ديدني‎هاي استانبول و يكي از پارك‎هاي مدرن اين شهر را تشكيل مي‎دهد كه مملو از گل‌كاري‌هاي زيبا و به ويزه لاله‌هاي رنگارنگ است. جناح شمالي اين پارك منظره‎اي شگفت‌انگيز به درياي مرمره و شاخص طلايي دارد و در ورودي جنوبي آن كوشكي واقع شده است كه سلطان عثماني از آن محل رژه‌ سربازان يا ساير مراسم رسمي را نظارت مي‌كرده است، محلي كه الان خانه‎ي وزارت فرهنگ و گردشگري تركيه به شمار مي‎رود.

خيابان استقلال

خيابان استقلال

خيابان استقلال را مي‎توان نماد تركيه‎ي‌ مدرن و به تعبيري شانزليزه‎ استانبول دانست، خياباني كه همواره بيدار است و شروع آن از ميدان پر چنب و جوش و معروف تقسيم، نبض هيجان‎انگيز استانبول، است. استقلال عنوان معروف‌ترين خيابان شهر را با داشتن طول ۳ كيلومتر به خود اختصاص داده است كه شروع آن از ميدان هميشه شلوغ تقسيم است و در دو طرف آن انواع كافه‎ها، رستوران، بوتيك‌هاي خوش‌آب‌و‌رنگ و البته معروف‎ترين مراكز خريد استانبول به چشم مي‎خورد. در انتهاي اين خيابان دوست داشتني مغازه‎هايي كه ساز‌هاي قديمي مي‌فروشند، نقاشاني كه آثار خود را به حراج گذاشته‎اند و لباس‌هاي دست‌دوز رنگارنگ ديده مي‎شوند. مي‎توان خود اين خيابان استقلال را يكي از ديدني‎هاي خريد تور ارزان استانبول دانست و علت آن را مي‎توان در اين دانست كه آخر هفته‎ها در حدود سه ميليون نفر روزانه از اين محل بازديد مي‎كنند. در طول فستيوال‎هاي خريد در اين خيابان معروف برنامه‎هاي متنوعي اجرا مي‎شود از ساز و آواز گرفته تا دلقك‌هاي رنگارنگ و ژانگولربازي تا اين خيابان چيزي فراتر از يك خيابان خريد و يكي از ديدني‎هاي مهم استانبول براي گردشگران باشد.

حمام خرم سلطان

حمام خرم سلطان

تاريخ ساخت حمام خرم سلطان به سال ۱۵۵۶بر مي‎گردد كه به دستور سلطان سليمان و به نام سوگلي حرمسراي او يعني همسرش خرم‌سلطان نام‎گذاري شده است. محل قرارگيري اين حمام در روبروي موزه‌ اياصوفيه است و لوكوس‎ترين گرمابه‎ي‌ سنتي شهر استانبول و از پرطرفدارترين ديدني‌هاي استانبول به شمار مي‎رود. بايد اشاره داشت اين محل داراي حمام‎هايي مجزا براي خانم‎ها و آقايان است و دالان‌هاي شاهانه و اطاق‌هاي چوبي در آن به چشم مي‎خورند. هر گردشگري كه به اين محل برود از معماري بي‎همتاي اين حمام قدمتي نزديك به ۵۰۰‌ سال را در خود دارد لذت خواهد برد.

قصر دلما بهچه

قصر دلما بهچه

قصر دلما بهچه در تور استانبول را بايد گفت از سال ۱۸۵۶ تا هنگام شكل‎گيري جمهوري تركيه مركز اداري عثماني به شمار مي‎رفته است و پس از آن هم مكان تصويب قرارداد‌هاي خارجي آتاتورك بوده است كه اكنون به يكي از ديدني‎هاي اين شهر تبديل شده است. دلما باغچه، كه در گويش تركي به معناي باغ پربار است، در بين باغي با معماري فرانسوي واقع شده است كه به دليل تزئينات سبك روكوكو، شمعدان‌هاي چك و باكارا، راه‌پله‌ي كريستال و چلچراغ چهار‌هزار كيلوگرميِ هديه‌ي ملكه ويكتوريا شهرتي براي خود دست و پا كرده است. ساعت اين اتاق از هنگام مرك رهبر ترك‎ها آتاتورك تا به كنون، فعال نبوده است و ساعت نه و ده دقيقه‌ي دهم نوامبر ۱۹۳۸ را نشان مي‎دهد.

 

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد خريد تور استانبول , تور ارزان شهريور استانبول , خريد تور مهر ۹۵ استانبول , تور استانبول تابستان , تور استانبول ارزان ميتوانيد با كارشناسان ما در آژانس هواپيمايي هماهنگ نماييد.

ديدني‎هاي استانبول قسمت دوم


برچسب: تور استانبول، خريد تور، خريد تور ارزان، خريد تور استانبول، تور ارزان استانبول، خريد تور لحظه آخر، تور لحظه آخر استانبول،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۵ساعت: ۰۳:۵۵:۵۱ توسط:ادمين موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :